Ziyaretçi yönetim sistemi ile güvenliğinizi nasıl iyileştirebileceğinizi keşfedelim! Bir ziyaretçi yönetim sistemi; çoğu görevi otomatikleştirir, verileri bulutta depolar, yönetimi dijitalleştirir. Ancak bir ziyaretçi yönetim sisteminin işyerinizin güvenliğine de önemli bir katkı sağlar. Başarılı bir işyeri deneyimi için güvenli bir ziyaretçi yönetim sistemine yatırım yapmak, işinizi büyütürken önemli bir yol arkadaşıdır. 

Bu yazımızda, işyeri güvenliğinizi destekleyen ziyaretçi yönetim sistemlerinin faydalarını keşfedeceğiz. Güvenlik için bir ziyaretçi yönetim sistemi seçerken dikkat edilmesi gereken özellikleri de ana hatlarıyla açıklayacağız. 

Ziyaretçi Yönetim Sistemi Bina Güvenliğinizi Nasıl Destekler?

Başarılı bir işyeri deneyimi, güvenlik esaslarına dayanır. Çalışanlarınızın, verilerinizin ve ekipmanlarınızın güvenliğini kapsar. Ziyaretçi yönetim sisteminin, tesislerinizin güvenliğini sağlamanıza yardımcı olabileceği bazı yollar şunlardır.

Gerçek Zamanlı Bildirimler Sağlar

Ziyaretçi yönetimi yazılımı ile çalışanların verileri, ziyaretçi kayıtları ve tüm bildirimler yazılımın arka planında saklanır. Ziyaretçilerin kayıtları sırasında ilgili kişilere anlık, gerçek zamanlı bildirimler gönderilir. Aynı zamanda güvenlik personelleri, ziyaretçilerin kayıt bilgilerini akıllı cihazları üzerinden bildirim olarak alırlar.

Tüm Lokasyonlarınızda Gelen ve Gidenlerin Bir Kaydını Tutar

Bir ziyaretçi yönetim sistemi, tesisinizde gerçekleşen tüm ziyaretçi akışına dair bir tablo çizer. Kimin, ne zaman ve ne sıklıkta sahada olduğu bilgisini eşzamanlı olarak görüntüleyebilirsiniz. Zamanla bu veriler ile  lokasyonlarınızın her birinin etrafında olup bitenler hakkında somut bilgilere sahip olursunuz. Örneğin, işyerlerinizin günün hangi saatlerinde en yoğun olduğunu bilerek, işyerinizde ne zaman daha fazla güvenlik personeli olması gerektiği gibi güvenliğiniz için daha net kararlar verebilirsiniz.

Ziyaretçi yönetim sistemi, işletmeniz ve çalışanlarınız ile birlikte büyüyebilen bir çözümdür. Sisteminize yeni lokasyonlar eklediğinizde veya yeni tesisler açtığınızda güvenlik süreçlerini yönetmenizi kolaylaştırır. Ziyaretçi yönetim sistemi; her yerde, her zaman güvenliği izlemenize yardımcı olur. 

Güvenliğinizi destekleyecek bir ziyaretçi yönetim sisteminin yedi özelliği nedir?

1. Ön Kayıt

İnsanlar işyerinizi ziyaret etmeden önce davet üzerinden ön kayıt oluşturarak girişte gerçekleşmesi zorunlu olan kayıt sürecini hızlandırır, bekleme süreleri kısalır ve ön büronun karşılama operasyonu kolaylaşır.

2. Anlık Uyarılar

Güvenlik uyarıları, ziyaretçi yönetim sisteminde arka planda gerçekleşir. Yetkisiz bir kişinin tesisinize girip oturum açmaya çalışması durumunda, ziyaretçi yönetim sisteminiz tehdidi belirleyip güvenlik personelini anında uyarır.

3. Ziyaretçi Yaka Kartları

Ziyaretçi yaka kartları, güvenlik personelinizin ziyaretçileri daha kolay tanımlayabilmesini sağlayarak işyeri güvenliğine yardımcı olur. Kayıt sürecinde verilen bilgiler doğrultusunda ziyaretçiye özel yaka kartı, yazıcıdan çıktı alınarak ziyareti süresince kullanılması için teslim edilir. Bu sayede isimsiz yaka kartlarının yarattığı belirsizlik durumu ortadan kalkar.

4. Erişim Kontrolü

Ziyaretçi yönetim sisteminiz, üst düzey güvenlik için geçiş kontrol sisteminizle entegre olabilir. Ziyaretçilerin işyerindeki farklı alanlara erişmesine izin vermek için erişim denetimi türleri; QR kodlar, yüz tanıma ve temassız kimlikler kullanılır.

5. Gizlilik Sözleşmesi veya Belge İmzalama

Gizlik sözleşmesi veya başka herhangi bir yasal belge türü farketmeksizin kalemle kağıda imza atma ve masanızda saklama günleri çoktan geride kaldı. Bir ziyaretçi yönetim sistemi, ziyaretçinin gelmeden önce imzalamasını istediğiniz tüm dijital belgeleri güvenli bir şekilde gönderecek ve saklayacaktır.

6. Entegrasyonlar

Entegrasyonlar, potansiyel olarak ziyaretçi yönetim sisteminizin en önemli özelliğidir. Güvenliğinizi artırmak için mevcut teknolojinize bağlanır ve sorunsuz bir şekilde çalışırlar. Bazı örnek entegrasyonlar arasında kimlik bilgisi kontrolleri, acil durum yanıtı, kimlik taraması, engelleme listeleri, güvenli WiFi kontrolleri yer alır.

7. Analitik

Ziyaretçi yönetimi yazılımı, tüm konumlarınız ve cihazlarınızda gerçek zamanlı analitik sunar. Önemli ziyaretçi eğilimlerini görmenizi sağlayarak genel güvenliğinizi artırır. Her ziyaretçinin kim olduğunu, ne zaman ziyaret ettiklerini, ne zaman ayrıldıklarını ve herhangi bir zaman aralığında ne sıklıkta gelip gidebileceklerini içerir. Bu içgörülerle raporları çekip denetim için güvenlik personeline gönderebilir veya işyerinizin her birinde fiziksel doluluk gibi konularda daha akıllı kararlar alabilirsiniz.

NOQNOQ SİZE YARDIMCI OLABİLİR!

Kapıdan giren her şeyi yönetiyor, önemli işleriniz için size bolca zaman kazandırıyoruz. İşyeri deneyiminizi iyileştirecek, güvenliğinizde size yardımcı olacak bir işyeri deneyimi platformu arıyorsanız, Noqnoq’a göz atın .Platformu 14 günlük deneme süresiyle (kredi kartı gerekmez) ücretsiz olarak deneyebilir veya ekibimizle bir demo rezervasyonu yaptırabilirsiniz .