Yeni trend: Online Alışveriş

İşyerleri için, gelen kargoları kaydetme, alıcıyı bilgilendirme ve teslim etme yeterince zor bir işken, değişen alışveriş alışkanlıkları bu yükü giderek daha da yönetilemez bir hale getirdi. Bu yükü artık ne eski dostumuz excel ne de deftere kaydetme kaldırabililiyor. Tam bu noktada teknoloji imdadımıza yetişiyor.

Alışveriş alışkanlıklarımız kökten değişti. Mesai saatlerinin uzadığı, alışveriş yapmak için zaman bulmanın giderek zorlaştığı ve herkesin zamanla yarıştığı günümüz koşullarında, insanlar daha fazla online alışveriş yapmaya başladılar.  

Bankalar arası kart merkezi (BKM) raporlarına göre artık internetten alışveriş her iki yılda bir ikiye katlıyor.

İş yerlerine her gün daha fazla kargo teslimatı yapılıyor

Yapılan bir araştırmalar kargo yönetimi ile ilgili çarpıcı gerçekleri ortaya koyuyor. Araştırmaya göre; 

  • Online alışverişlerinde teslimat saatlerinde evde olamadıkları ve daha güvenli buldukları için çalışanların %60’dan fazlası teslimat adresi olarak iş adreslerini kullanıyor.
  • 250’den az çalışanı olan şirketler günde ortalama 7; 250’den fazla çalışanı olan şirketler ise günde ortalama 25 kargo teslim alıyor.
  • İş yerine teslim edilen bir kargo ortalama 25 saatte sahibi tarafından teslim alınıyor. 

Bu noktada gelen kargoları yönetmek iş yerleri için çözüm bekelyen önemli bir sorun haline geliyor.

Gelen kargolara ön büro / muhaberatta neler oluyor? 

Küçük-orta ya da büyük ölçekli şirketlerde ya da bina ve site yönetimlerinde ön büronun çok zaman ve enerji harcadığı konulardan birisi kurumsal ve kişisel kargoların yönetilmesi haline geldi. Bu kargoların teslim alınması, kayıtlarının tutulması, taşınması, güvenli ve düzgün şekilde depolanması, sahiplerine bilgilendirme yapılması ve kargoların alınıp alınmadığının takibi çok enerji gerektiren bir iş. Üstelik kaybolan, sahibi tarafından teslim alınmayan kargolar, bu kargoların depolanacağı alanların bulunması, lobideki temiz ve düzenli görünümün bozulması da işin cabası…

Dağ gibi yığılan kargo paketleri… 

Online alışveriş yapmaya istekli çalışanlarınız ya da binanızda yaşayan kişiler, bu kargoların teslim alınması konusunda her zaman aynı aynı hassasiyeti göstermeyebiliyorlar. Gelen kargoları teslim alan resepsiyon görevliniz, onları kaydediyor, uygun yere taşıyor ve saklıyor, sahibine kargosunun geldiğiniz yazılı olarak ya da telefonla haber veriyor ve sahibinin kargosunu almasını bekliyor. Belki 2-3 gün teslim alınmayan kargolar sebebiyle lobinizde kötü bir görüntü oluşuyor. Ön büro çalışanınız da birçok defa kargo alıcısını arayarak hatırlatma yapmak zorunda kalıyor. 

Bir kargonun şirketinize teslim edilmesinden alıcısına ulaştığı ana kadar bu teslimatı yönetmenin en iyi ihtimalle 10 dk. sürdüğünü düşünürsek; haftada ortalama 10 kargo alan şirketinizde haftada 1,5 saat, yılda 73 saat yani, 1,5 çalışma haftası kadar süre sadece kargo yönetimine harcanıyor. 

Lobinizde kargo yığınları ile boğuşan, bu sebeple mutsuz ve yorgun olan, enerjisini ziyaretçilerinizi karşılamaktan ziyade gelen kargoların takibi ve teslimi ile harcayan bir ön büro çalışanınız olsun ister misiniz? Biliyoruz ki cevabınız “Hayır” … 

Ve Teknoloji Süreci Kolaylaştırıyor…

Akıllı Kargo Yönetim Yazılımı ile Tanışın!

Noqnoq tüm bu süreci akıllı teknoloji ile otomatik hale getiriyor ve basitleştiriyor.

Binanızda yetkilendireceğiniz bir resepsiyonist ya da muhaberat elemanı:

  • Noqnoq Kargo Uygulaması ile gelen kargo etiketlerinin fotoğraflarını çeker,
  • Noqnoq kullandığı akıllı teknoloji ile etiketi “okur” ve üzerindeki alıcı ismini bulur.
  • Daha sonra Noqnoq alıcıya etiketin fotoğrafı ve teslim kodunu içeren otomatik bir mail ve/veya SMS gönderir.
  • Alıcı bildirim ile gelen teslim kodunu kullanarak kargosunu teslim alır.
  • Kargo teslim alınmadığı sürece, Noqnoq alıcıya belirlediğiniz aralıklarla hatırlatma göndermeye devam eder.

Böylelikle kargo ve teslimatta kullanacağınız personel sayısı ya da çalışma süreleri belirgin bir şekilde azaldığı için diğer işlere daha fazla vakit ayrılabilir. 

Manuel kayda gerek kalmayacağı için insandan kaynaklı hataların önüne geçilir.  

Doğru kişiye doğru teslimatın yapıldığından emin olursunuz. 

Alıcılar bekledikleri kargoları takip etme yükünden kurtulur ve kargoları hakkında sürekli bilgilendirilecekleri için unutulan ya da bekletilen kargoları yönetmeniz gereken büyük kargo alanlarına gerek kalmaz. 

Artık ön büronuz ziyaretçi karşılamaya daha çok zaman ayırabilir, daha mutlu ve verimli çalışabilir. 

Noqnoq Kargo Yönetimi ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ve 14 günlük ücretsiz deneme süresinden faydalanarak bu deneyimi hemen yaşamak için hemen ana sayfamızı inceleyin.