Mesai saatlerinde gelen kargoların önemli bir kısmı ya teslim edilemiyor ya da kaybolma riski taşıyor. Hem kargo şirketleri hem de çalışanlar, evlere alternatif güvenli bir teslim yöntemi yada noktası arıyorlar. Oysa çözüm çok basit. İşyerinde teslim almak.
Uzun iş saatlerinden dolayı; insanlar ayak işlerini halletmek yada şahsen alışveriş yapmak için daha az vakit bulabiliyor. E-ticaret, alışveriş anlayışımızı sonsuza dek değiştirdi. İnsanlar mobilyadan tek bir diş macununa kadar her şeyi online satın alarak kargo ile teslim alıyor.
Kargoların büyük bir çoğunluğu iş saatleri içerisinde teslim edilemiyor ya da kaybolma riski taşıyor. Bu durum da profesyonelleri, teslimatları alabilmek için evlerine bir alternatif bulmaya yönlendiriyor. Birçok çalışan için kargoların işyerlerine teslim edilebilmesi, işlerine odaklanmalarını sağlayan temel bir işveren hizmeti olarak görülüyor. Kargoların teslim edilebilmesi için güvenli bir lokasyonun olması, kayıplarla ilgili endişeleri hafifletiyor ve profesyonellerin işlerine odaklanabilmelerine yardımcı oluyor.
Yakın tarihte global çapta yapılan bir Wakefield Research anketi; insanların %69’unun en az 1 kargolarını işyerinden teslim aldığını gösteriyor. Çalışanlar; kargo süreci ve teslimat bilgileri dahil olmak üzere teslimatlarının profesyonel yönetimini bekliyorlar. Teslimattan hemen haberdar olmak istemelerine rağmen çoğu insanın kargolarını alması 2-3 gün sürüyor ve lobide bir yığın oluşturuyor. 2022 yılı itibarıyla yurt içinde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800,7 milyar lira oldu. Aynı dönemde sipariş adedi yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyondan 4 milyar 787 milyona yükseldi. Bu eğilimin devam etmesi bekleniyor, bu da bu yığının çok daha büyüyeceği ve kargo yönetimi sürecinin yönetilemez hale geleceği anlamına geliyor.
Teslimat yönetimi yazılımı kullanmayan şirketler; hayal kırıklığına uğramış çalışanlar, dağınık lobiler ve üretkenlik kaybı yaşama riskiyle karşı karşıyadır. Bu blog; teslimat yönetimi teknolojisinin üretkenliği korurken, olumlu bir işyeri deneyimi oluşturmak için şirketlerin kargo kalabalığına yanıt vermesine nasıl yardımcı olabileceğini göstermektedir.
Manuel Teslimat Yönetiminin Hantal Süreçleri ve Etkileri
Kargoların hacmi arttıkça, kargo yönetimine ilişkin sorunlar da artacaktır. İnsanlar kargoları hakkında hassastır; kayıp kargolar veya gecikmiş bildirimler, çalışanlar arasında çatışma ve kötü bir işyeri deneyimi yaratabilir.
Manuel kargo yönetimi yapan şirketlerde teslimat süreçleri çok uğraştırıcı olabilir. Teslimat geldiğinde resepsiyonist teslim tutanağını imzalar, bilgileri deftere ya da excele kaydeder. Bu bilgiler, teslimatı alması gereken her çalışana için ayrı e-postalar ile bildirilir. Resepsiyonist çoğu zaman bu işlem sırasında kesintiye uğrar ve teslimatın gelmesinden çalışanlara bildirimde bulunulana kadarki süre birkaç saati bulabilir. Dahası, insanlar kargolarının geldiğini bilmek isteseler de onu almak için acele etmezler. Genellikle resepsiyonist yada muhaberat personelinin sahipsiz kargoları gözden geçirmesi ve çalışanları manuel olarak tekrar hatırlatması gerekir.
Otomatik Teslimat Yönetimi
Mobil uygulama üzerinden gelen kargoların etiketi fotoğraf çekilir. Uygulama; fotoğrafı çekilen etiketin üzerinde yer alan alıcı bilgilerini algılar ve sisteme kaydeder. Fotoğrafı, teslim kodu ile birlikte alıcıya bildirim (sms, mail vb.) olarak gönderir. Teslim kodu doğru kargonun doğru alıcıya teslimi için önemli bir güvenlik aracıdır. Aynı gün ya da firmanın tercihine bağlı olarak aynı hafta içerisinde alıcı, kargosunu teslim almaz ise tekrar hatırlatma bildirimi gönderilir. Kargo teslim alınmadığı sürece sistem tarafından belirli periyotlarda otomatik bildirim gönderilmeye devam eder. Tüm teslimat yönetimi süreçleri arka planda düzenli olarak otomatik raporlanır.
Sonuç olarak: manuel kargo yönetimi zaman alıcıdır ve hataya eğilimlidir. Bir çalışan haftada sadece 10 dakikasını bir kargo aramak için harcıyorsa, bu yıl sonuna kadar tam bir iş gününe (8.33 saat) tekabül eder. Kargoların hacmi arttıkça boşa harcanan zaman miktarı ve hayal kırıklığı potansiyeli çığ gibi büyüyecektir. Süreci modernize etmek, kuruluştaki herkesi kârlılığa katkıda bulunan faaliyetlere odaklanmak için serbest bırakır.
Teknoloji Süreci Kolaylaştırıyor
Kargo izleme ve bildirimi otomatikleştirmek süreci kolaylaştırır, kafa karışıklığını azaltır ve çalışanların herkesin istediği anlamlı işe odaklanmasına yardımcı olur. Teslimat yönetimi yazılımı; teslimatların ne zaman alındığına, takip numaralarına ve teslimatın durumuyla ilgili yaşanılabilecek sorunlardaki belirsizliği ortadan kaldırır. Kargo yığını azalır çünkü alıcılar eşyalarını almadıklarında otomatik olarak hatırlatılır.
Hepsinden önemlisi; tahmin veya kafa karışıklığı yoktur. Sorunlu durumlarda sistem, ilgili herkes için stresi azaltan tek bir tuşla doğru bilgiye erişim sağlar.Teslimat yönetimi yazılımı hakkında daha fazla bilgi almak ve bu teknolojiden yararlanmak için Noqnoq’u ziyaret edin.